close
تبلیغات در اینترنت
دکتر سیف برقی: ورزشکاران روزه دار فست فود نخورند!
طبيب محمد صديقي درمان بيماري ها با گياهان دارويي و طب سنتي
?ترک اعتياد به روش سنتي به کمک عرقيات گياهي
?درمان انواع بيماريهاي تنفسي و گوارشي
?درمان بيماريهاي عصبي و مغزي
?درمان بيماريهاي خوني و قلبي
?درمان بيماريهاي پوست و مو
?درمان بيماريهاي مفصلي و استخواني و عضلاني
?درمان انواع بيماري زنان ( اختلالات قاعدگي ، داروي زاچي، حاملگي،  جلوگيري از حامگي، رحم و....) 
?درمان بيماري دهان و دندان
?درمان بيماريهاي دستگاه تناسلي
?درمان لاغري و چاقي با داروهاي ترکيبي
 ?درمان سنگ کليه و مثانه و سنگ صفرا و پروستات
ايا مي دانيد در طب سنتي اصيل ايراني هيچ بيماري بدون درمان نيست 
 شماره هاي تماس: 02165114469 + 09120580638 + 09155077358
♣کارشناس گياهان دارويي بيش از 50 سال تجربه♣
کاملترين مجموعه گياهان دارويي در منطقه

دکتر سیف برقی: ورزشکاران روزه دار فست فود نخورند!

دکتر انلاين

windows 8 windows 7 opera firefox chrome idm winrar kmplayer kaspersky flashplayer adobe reader

آکادمی مرکزی جودو بم در تمامی سنين هنرجو می پذيرد

جودو يک ورزش ، يک راه زندگی

A Sport And A Way Of Life

 

 

اولين ورزش آسيايی در المپيک


 

اگر ميخواهيد جسم و روحی سالم داشته باشيد به جودو روی آوريد

 

 

ورزش نيروهای ويژه ارتش و پليس تمامی جهان

 

 

قدرت ،انعطاف و سرعت را با جودو تجربه کنيد

 

 

 

جــودو=هــنــرتــســلــیـم قـدرت، دربـرابـرتـکــنـیـک

 

 

 

 

آدرس:بم - خیابان شهید مطهری (عیش آباد) خیابان ابوالفضل باشگاه مرحوم شکرانی

 

 

زمان: روزهای زوج از ساعت 18.30 الی 20 نونهالان و نوجوانان توسط سنسی غلامپور

 

روزهای زوج از ساعت 20 الی 22 جوانان و بزرگسالان توسط سنسی صادقی و سن سی قاسمی

تبليغات رزبلاگ

عطاري انلاين

طبيب محمد صديقي درمان بيماري ها با گياهان دارويي و طب سنتي

?ترک اعتياد به روش سنتي به کمک عرقيات گياهي
?درمان انواع بيماريهاي تنفسي و گوارشي
?درمان بيماريهاي عصبي و مغزي
?درمان بيماريهاي خوني و قلبي
?درمان بيماريهاي پوست و مو
?درمان بيماريهاي مفصلي و استخواني و عضلاني
?درمان انواع بيماري زنان ( اختلالات قاعدگي ، داروي زاچي، حاملگي،  جلوگيري از حامگي، رحم و....) 
?درمان بيماري دهان و دندان
?درمان بيماريهاي دستگاه تناسلي
?درمان لاغري و چاقي با داروهاي ترکيبي
 ?درمان سنگ کليه و مثانه و سنگ صفرا و پروستات
ايا مي دانيد در طب سنتي اصيل ايراني هيچ بيماري بدون درمان نيست 
 شماره هاي تماس: 02165114469 + 09120580638 + 09155077358
?کارشناس گياهان دارويي بيش از 50 سال تجربه?
کاملترين مجموعه گياهان دارويي در منطقه

دکتر سیف برقی: ورزشکاران روزه دار فست فود نخورند!

یک متخصص پزشکی ورزشی انجام فعالیت ورزشی حرفه ای در فاصله یک ساعت پس از افطار را از نظر علمی نادرست دانست. - دکتر توحید سیف برقی، ناظرفنی پزشکی ورزشی تیم های ملی فوتبال در گفت وگو با خبرنگار علم ورزش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ..

يك متخصص پزشكي ورزشي انجام فعالیت ورزشی حرفه‌ای در فاصله يك ساعت پس از افطار را از نظر علمي نادرست دانست.

 

دكتر توحيد سیف برقي، ناظرفنی پزشكي ورزشي تيم‌هاي ملي فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار علم ورزش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به بحث روزه‌داري و انجام فعاليت‌هاي ورزشي حرفه‌اي در اين ايام تصريح كرد: يكي از موضوعات مهمي كه از سالهاي قبل در بحث ورزش و ماه رمضان وجود دارد، روزه‌داري ورزشكاران بوده و اينكه چگونه مي‌توان بحث ورزش حرفه‌اي و روزه‌داري را در كنار هم قرار داد. حتي براي بحث المپيك نيز از سالها پيش مساله روزه‌داري ورزشكاران مطرح بود وکارهای تحقیقاتی محدودی در این زمینه انجام گردید اما متاسفانه كارهاي تحقيقاتي خيلي كمي با توجه به ویژگی ورزش حرفه‌ای در اين زمينه انجام شده و موارد کامل ودقيقي پيرامون تاثيرات روزه‌داري بر عملكرد ورزشكاران در دوره سی روزه ماه رمضان وجود ندارد.

 

وي افزود: آن چه كه در اين ايام براي ورزشكاران حرفه‌اي مهم است ارايه يك برنامه‌ريزي درست در نوع تمرينات و اعمال يكسري تغيير ات در سيستم تمرينات ورزشكاران است. مساله ديگر بحث كسري خواب و طراحي صحيح يك برنامه اصولي از نظر زمان‌بندي تمرينات، خواب مناسب و تغذيه درست براي يك ورزشكار روزه‌دار است.

 

اين متخصص پزشكي ورزشي گفت: از نظر بعد علمي انجام يك بازي حرفه‌اي در فاصله كمي پس از افطار نادرست است چون سبب خستگي بازيكن، وارد شدن فشار به سيستم عصب، عضله و دستگاه گوارش وي میگردد ودر نهایت ميزان بیماری وآسيب‌ديدگي را هنگام بازي افزايش مي‌دهد.

 

سيف برقي زمان مناسب براي انجام فعاليت‌ ورزشي را 2:30 تا 3 ساعت پس از افطار عنوان كرد و افزود: براي انجام تمرينات و فعاليت ورزشي از نظر علمي دو زمان مطرح است يكي سه ساعت پس از اذان صبح و ديگري 2:30 تا 3 ساعت پس از زمان افطار است كه البته زمان صبح پس از سحري زياد پيشنهاد نمي‌شود، چون ورزشكاري كه پس از صرف سحري بخواهد يك فعاليت سنگيني انجام دهد، بلافاصله پس از فعاليت ورزشي دچار مشكلات حادي از جمله تشنگي و فقدان انرژي از دست رفته مي‌شود كه تحمل آن براي ورزشكار تا هنگام افطار سخت و بعيد به نظر مي‌رسد. ضمن اینکه بحث ریکاوری ورزشکار هم مطرح است.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار كرد: اگر بخواهيم در حال حاضر زمان مناسبي را بعد از افطار براي انجام تمرينات يا مسابقات ورزشي در نظر بگيريم ساعت 11 شب است. اما اگر قرار باشد مسابقات فوتبال يكساعت پس از افطار برگزار شود ورزشكار بايد از غذاهاي زودهضم با كربوهيدرات بالا و نوشیدنیهای ورزشي حاوي 6 تا 8 درصد كربوهيدرات استفاده كند چون خوردن غذاي جامد و شركت در يك بازي حرفه‌اي يك ساعت پس از افطار سبب افت عملكرد و كارايي بازيكن مي‌شود.

 

 

انجام فعاليت ورزشي حرفه‌اي يك ساعت پس از افطار از نظر علمي كاري نادرست است و فشار زيادي را به سيستم عصب، عضله ،مفاصل و دستگاه گوارش ورزشکار وارد مي‌كند

 

 

وي تاكيد كرد: در اين ايام تعداد جلسات تمرينات ورزشكاران اگر به فرض مثال در روزهاي عادي دو جلسه بوده، بايد به يك جلسه تغيير پيدا كند. شدت و مدت تمرین بهتر است تعدیل گردد و زمان تمرينات حداقل سه ساعت پس از افطار باشد. از سوي ديگر براي تمام ورزشكاران از لحاظ تغذيه‌اي نمي‌توان نسخه واحدي پيچيد چون شرايط بدني هر بازيكن با بازيكن ديگر متفاوت است و توصيه يك تغذيه يكسان براي تمام بازيكنان امكان‌پذير نيست.

 

سيف برقي همچنين ريكاوري طولاني‌مدت در اين ايام را بسيار حائز اهميت دانست و گفت: با توجه به طولاني بودن روز، مربيان بايد براي ورزشكاران روزه‌دار تدابير خاصي بينديشند تا بازگشت بدن ورزشكار به حالت اوليه به طور مناسب انجام شود تا مشكلي براي وي به وجود نيايد. همچنين در اين دوران، تمرينات بي‌هوازي، چابكي و سرعتي محدود شود و مربيان در اين زمينه بايد دقت عمل زيادي داشته باشند.

 

وي اضافه كرد: يكي از موارد مهم در ايام ماه مبارك رمضان براي ورزشكاران حرفه‌اي جبران كمبود کربوهیدراتها، از افطار تا سحر است. ورزشكاران بايد از مواد غذایی غنی از كربوهيدرات استفاده كنند. ضمن اينكه رعايت اصول مواد غذايي از نظر تعادل و تناسب نكته مهمي است كه ورزشكار بايد در نظر داشته باشد در اين ايام از تمام مواد غذايي استفاده كند.

 

سيف‌برقي ادامه داد: مصرف مایعات ،آب ،چای کمرنگ وآبمیوه رقیق از زمان افطار تا سحر بسیار مفید است .همچنین مصرف چاي پررنگ وو قهوه كه ادرارآور هستند و همچنين مصرف نوشابه‌هاي گازدار كه سبب اتساع معده، رقيق شدن شيره گوارش و اختلال در هضم غذا به وجود مي‌آورند توصيه نمي‌شود. ورزشكاران بايد در ايام ماه رمضان بيشتر از غذاهاي فيبردار كه تشنگي را به تاخير مي‌اندازند استفاده كنند.

 

ایشان تاكيدكرد: هنگام سحري بايد از خوردن غذاهايي با شاخص گلايسميك بالا اجتناب كرد چون سبب افزايش قندخون و بالطبع بالا رفتن انسولين خون وایجاد گرسنگی مي‌شود بنابراين به ورزشكاران توصيه مي‌شود از مواد غذايي با شاخص گلايسميك پايين در زمان سحراستفاده كنند. (شاخص گلايسميك درجه بندي مواد غذايي داراي كربوهيدرات بر اساس ميزان تاثيرشان بر روي قند خون در فاصله زماني كوتاهي پس از غذا خوردن است.)

 

وي خوردن ميوه‌هايي چون سيب، آلو، موز،پرتغال كه شاخص گلايسميك پاييني دارند را براي وعده سحر بسيار مناسب دانست و گفت: بهتر است ورزشكاران از مصرف هندوانه و طالبي در وعده سحري به دليل شاخص گلايسميك بالا خودداري كنند.

 

 

اين متخصص پزشكي ورزشي همچنين خوردن خرما و عسل ونان لواش را كه شاخص گلايسميك بالا دارند، براي افطار توصيه و خاطرنشان كرد: اگر ورزشكاري قرار است 2:30 تا 3 ساعت پس از افطار در رقابت سنگيني شركت كند بهتر است از غذاهای سهل الهضم ونرم برای افطار استفاده كند.مصرف منابع قندی طبیعی مانند خرما، کشمش،عسل وتوت در حد اعتدال بجای شیرینیهای رایج در ماه رمضان مانند زولبیا وبامیه به ورزشکار از نظر املاح و ویتامینها کمک می کند. وی توصیه کرد ورزشکاران افطار را با مصرف مایعات سرد آغاز نکنند زیرا سبب ایجاد شوک در دستگاه گوارش میگردد. همچنین مصرف مایعات در زمان افطاربه میزان زیاد نباشد زیرا سبب ترقیق شیره گوارشی ودر نهایت سوءهاضمه میگردد.

 

اين متخصص پزشكي ورزشي عنوان كرد: ورزشكاران از زمان افطار تا سحر براي جبران آب از دست رفته خود در طول روز بايد مايعات زيادي مصرف كنند و نبايد نيم‌ساعت مانده به اذان صبح آب زياد بخورند چون اين امر سبب رقيق شدن سيستم گوارش و اختلال در سيستم گوارش مي‌شود.در این ماه خوردن میوه های آبداروسالادهای حاوی سبزیجات با رنگهای سبز،زرد وقرمز نیز توصیه میشود.

 

وي همچنين مصرف فست‌فودها را در اين ايام براي ورزشكاران نامناسب و زيان‌آور ذكر كرد و افزود: بسياري از ورزشكاران پس از تمرين عادت به مصرف فست‌فود دارند در حالي كه اين نوع مواد غذايي به دليل استفاده از روغن جامد مناسب نيستند.

 

اين متخصص پزشكي ورزشي در پايان تاكيد كرد: مصرف مواد غذايي در زمان سحری بايد متناسب و به اندازه طبيعي باشد.در زمان سحر ورزشکار برای غذای سحری که تامین کننده انرژی روزانه وی است زمان کافی صرف نماید و در صورت کسری خواب میتواند زمان بیدار شدن در روز را طولانیتر نماید .همچنین چرتهای کوتاه در طی روز میتواند به این ورزشکاران در جهت جبران کسری خواب کمک نماید.اگرچه ویژگیهای فردی را نیز باید درنظر داشت.

 

انتهاي پيام

ديدگاه هاي شما ::.
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی